Aforizmalar / 3

Yorum Yok
Mâkul kişiler kendilerini dünyaya uyarlarlar. Mâkul olmayanlar ise dünyayı kendilerine uyarlamakta ısrar ederler. Bu nedenle tüm ilerlemeler mâkul olmayan kişiler sayesinde gerçekleşir.
- Bernard Shaw

Bir ermişe rastlamanın normal insana rastlamaktan daha kolay olduğu dönemlerde, dinden hiçbir şey beklenmez; işçiden çok sanatçı üreten bir dönemden de boş yere sanat beklemeyin.
- Johann Heinrich Füssli

Bana bir toplumun neye güldüğünü söyle sana ne için adam vurabileceklerini söyleyeyim..
- Stanislaw Jazek

İki şeyin sonsuz olduğunu biliyorum; evren ve aptallık. Aslında ilki konusunda çok da emin değilim.
- Albert Einstein

Bana yalan söylemiş olman değil, artık sana inanmamam sarsıyor beni.
- Friedrich Nietzsche

Gençliği bozmanın en iyi yolu, onlara, kendileriyle aynı düşünenlere, kendilerinden farklı düşünenlerden daha çok değer vermelerini söylemektir.
- Friedrich Nietzsche

Dünya, 15 yaşından küçük çocuklara din dersi vermeyecek kadar dürüst olursa, belki o zaman ona umut besleyebiliriz.
- Arthur Schopenhauer

Yaptığım şey evrenin başlangıcının bilimsel kurallarla açıklanabileceğinin mümkün olduğunu göstermekti. Bu sayede, evrenin başlangıç kararının bir Tanrı’ya başvurularak açıklanmasının gereksizliği ortaya çıkar. Bu bir Tanrı’nın olmadığını kanıtlamaz, sadece Tanrı’ya bir ihtiyaç olmadığını gösterir.
- Stephen Hawking

Kuzey Afrika'daki zenci bir kadının resmiydi. Korkunç bir kuraklık yaşıyorlardı. Ve ölü bebeğini kucağında tutup olabilecek en üzgün ifadeyle gökyüzüne bakıyordu. Resme baktım ve düşündüm: "Bu kadının tek ihtiyacı olan şey yağmurken merhametli ya da sevgi dolu bir tanrıya inanabilmek mümkün mü?
- Charles Templeton

Yarattıklarını cezalandıran ve ödüllendiren ya da bizim yaşayacağımız bir irade türüne sahip bir tanrı düşünemiyorum. Bedensel ölümden sonra kişinin yaşamını sürdürdüğüne ne inanırım, ne de inanacağım...
- Albert Einstein

0 yorum:

Yorum Gönder