The Enemies of Reason

9 Yorum
Türkçe'ye "Aklın (Mantığın) Düşmanları" olarak çevrilebilecek, Richard Dawkins'in hazırlayıp sunduğu bu belgeselin ilk bölümünde batıl inançlar ele alınıyor. Astrolojiden falcılığa bir çok batıl inanca dayalı olan ve insanların maddi manevi her türlü birikimine zarar veren ama zararsız gibi görünen bir çok "iş dalı" irdeleniyor. Hiçbir bilimsel temeli olmayan ve hatta kendi içinde dahi tutarlılığı bulunmayan bu batıl inançların insanı nasıl köreltebileceği gözler önüne seriliyor.

İkinci bölümde alternatif tıp adı altında yapılan, deneysel olarak yararlılığı ispatlanmamış, hatta hiçbir faydasının olmadığı ortaya çıkarılan bir takım uygulamaların üzerine gidilmekte ve insanların neden tıp gibi sağlam bir bilim alanı varken böylesi sağlık getirmeyecek sözde tedavi yöntemlerine yöneldiği araştırılıyor.

Belgeselde de dendiği gibi: "Açık fikirli olalım ama beyinlerimizi kaybedecek kadar da değil."

Hayyam

1. Bölüm


2. Bölüm

9 yorum:

  1. Muhteşem bir paylaşım, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu adamın belgesellerini değil ama içinde olduğu çabayı seviyorum. Çokta büyük bir saygı duyuyorum. Ne yazık ki ülkemizde kitap yazıp, üstüne belgeseller çeken bir bilim adamımız yok. Ama dünyada bir yerlerde var olduklarını bilmek bile beni sevindiriyor.
    Evrim hakkında çok meraklı olsamda henüz dawkins'in bir kitabını alıp okumuş değilim. Ama "kesinlikle okumalısın!" diyen olursa hemen gider alırım.
    Güzel, izlenesi bu belgesel için de çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Belgeselleri yeteri kadar derinlemesine inemiyor, daha doğrusu tamamen materyalist bir bakış açısına sahip insanlar için çok etkileyici olabiliyor.

    Evrim ile ilgili 3 temel eserini biliyorum ben; "Yeryüzündeki En Büyük Gösteri", "Gen Bencildir" ve "Kör Saatçi". Bu üçünden ilkini daha fazla tavsiye ederim; mutlaka okuyun demem güç ama okunsa hoş olur.

    Bir de ünlü "Tanrı Yanılgısı" kitabı var. O tamamen tanrısallık üzerine yazılmış, hatta bu belgesel biraz da o kitabın bir kısmının özeti gibi bir şey. Aynı belgesellerdeki hava hakim bu kitapta da. Septik olan bir agnostik için fazla kesinlikçi bir tavır içeriyor.

    Son olarak da rica ederim.

    YanıtlaSil
  4. Hayyam selamlar. Çok ama çok özür dilerim. Az önce yazmış olduğun yorumu yanlışlıkla sildim. Yayınla yerine sil butonuna bastım. Bu laptop mousepad'w birtürlü alışamadığımdan oldu. Çok özür dilerim.

    Bu yorumumu konuyla ilgisi olmadığından yayınlamasan da olur.

    YanıtlaSil
  5. Bende otomatik yayınlanıyor. Hiç sorun değil. Okumuş olman yeterli.

    YanıtlaSil
  6. Bazı evrimciler derler ki:bilim yaparken bilim de tanrı olmaz ama neden se bunu evrımcı bir bilim adamı yapınca sesınız çıkmıyor.
    harun yahya amcanız ne ise dawkıng de aynı AL BİRİNİ VUR ÖTEKİNE....

    YanıtlaSil
  7. HER ŞEYIN VAR OLMASI İÇİN BİR NEDEN OLMASI LAZIM PEKİ EVRENIN VAR OLMASI İÇİN VE VE VARIN VAR OLMASI İÇİN NEYİN VAR OLMASI GEREK.....????

    YanıtlaSil
  8. Harun Yahya ile Dawkins'i bir tutmanız çok şaşırtıcı. Harun Yahya apaçık ortada duran gerçekleri saptıran bir insan iken, Dawkins bilimsel verilerle konuşan bir bilim adamıdır.

    Tabii ki Dawkins felsefi görüşünü bilimin içerisine karıştırmıştır, bunda şüphe yok. Ancak bilimsel verilerin felsefi görüşünü desteklediğini anlatmaya çalışmaktadır. Bu noktada Harun Yahya ile Dawkins'i bir tutamayız.

    "Her şeyin varolması için bir neden lazım." şeklindeki bir görüş biraz sakattır aslında. Çünkü bir şeyin sıfırdan varolması kastediliyorsa, bilim zaten -kaba bir tabirle- madde (enerji) hep vardı diyor. Varlıkla yokluk arasındaki ilişki insan zihninin türettiği, kolaylık sağlama ilişkin bir durumdur.

    Yok eğer sıfırdan varolma değil de, bir durumun varolması kastediliyorsa (örneğin rüzdarın oluşması) bu da zaten tamamen doğa yasalarına bağlı olarak oluşan bir durumdur.

    Kısaca toparlayacak olursam; evrenin varolması için, evrenden bağımsız bir nedene ihtiyaç olması gerektiğini sanmıyorum. Aksi takdirde, evreni var etmeye sebep olan nedenin varolması için hangi nedenin gerektiği sorusu akla gelir. Şimdi hiç, "o ilk neden" demeyin, zira "o" ilk neden olabiliyorsa, evren başlı başına ilk neden olabilir.

    YanıtlaSil