Ricky Gervais: Nuh Tufanı Üzerine

8 Yorum
Ateist komedyen Ricky Gervais "Out of England 2 - The Stand-Up Special" adlı gösterisinin bir bölümünde Nuh Tufanı üzerine konuşmalar yaparak, eğlenceli bir şekilde bu dini hikayenin geçersizliğini ve bu hikayedeki mantıksal hataları gösteriyor.

Elbette bunun bir komedi gösterisi olduğu unutulmamalı ve dolayısıyla sanki her karesi ciddi bir eleştiriymiş gibi algılanıp, ateist bir bakış açısının ne kadar yetersiz olduğu gibi bariz bir yanılgıya düşülmemeli.

Ancak yine de eğlence kılıfıyla ileri sürülen iddialar olsa da bu gösterideki eleştiriler, yadsınamaz bir şekilde çok büyük haklılık payı içeriyor. Belki de bu kadar samimi bir mantık bile dini hikayelerin sadece birer efsane olduğu yönünde yeterli ipuçları vermekte yeterlidir.

8 yorum:

  1. Ricky Gervais çok sevdiğim ve projelerini çok yakından takip ettiğim bir komedyen. Özellikle "Animals" gösterisinde "The Bible" konu başlıklı muhteşem bir taşlaması var. Hatta bu konuda sizden de bir isteğim var. The Bible gösterisini türkçe altyazısı ile birlikte bize sunmanız mümkünmüdür. Bu arada uzun zamandır bu kadar faydalı ve öğretici bir blog daha takip etmemiştim. Size de teşekkürlerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle beğeniniz için teşekkür ederim.

    Dediğiniz gösteriyi daha önce izlemedim. Türkçe veya ingilizce altyazısını aradım ama bulamadım. Hiç olmazsa ingilizce altyazısı olsaydı seve seve çevirmeye çalışırdım ama maalesef ki altyazı olmadan bunu yapmam çok güç. Zaten şu sıralar belgesel çevirileri yapıyorum, yakın zamanda çeşitli faydalı paylaşımlarda bulunmayı umuyorum.

    Olur da siz bir şekilde altyazı ele geçirirseniz bana haber verin. Ben de aklıma düştükçe ingilizce altyazısının olup oladığını ararım tekrar.

    YanıtlaSil
  3. Gösterinin tamamı oldukça uzun. Sanırım Youtube'da 8 part olarak yüklenmiş. Ancak benim söylediğim sadece The Bible part'ı. 13 dakikalık bir part. Tıpkı yukarıdaki video gibi. İngilizcem fena değildir, gösteriyi yarım yamalak anlıyorum ancak malum Ricky abimizin İngiliz aksanı bir çok bölümü kaçırmama sebep olmakta. Bu arada yine Ricky Gervais'in Invention of Lying isimli filminden haberdarsınızdır mutlaka. Eğer izlemediyseniz şiddetle tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  4. İddialı olmasam da olabildiğince kısa sürede çevirmeye çalışacağım.

    Invention of Lying filmini izlemiştim, iyi film. Ancak buraya koyup koymama konusunda kararsız kaldım; tanrı odaklı olmaması sebebiyle. Yine de tekrar gözden geçirilebilir.

    YanıtlaSil
  5. belki videoyu düzeltebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. Maalesef ki silinmiş video; en yakın zamanda düzeltmeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
  7. Nuh tufanının neresi saçma? Sizin düşünceleriniz saçma bence. Hepiniz mi kafayı yediniz ruh sağlığınız yerin de mi sizin? =))))))))

    YanıtlaSil
  8. Video güncellendi. İsterseniz izleyin ve bu 'göreceli' saçmalığı görün.

    YanıtlaSil